15 Ağustos 2012 Çarşamba

Yağ Aldırma ve Ağrılar

Bir arkadaşım zayıflamak istiyordu. Liposuction yaptıracağım demişti. Bir şey demedim. Ferhat dediğini yapan biriydi. Sonradan öğrendim, yaptıkları söylediklerinin yanında hiç kalmış. Tamam, Tarkan Abi’nin haklı olduğu bazı noktalar vardı. Hayrullah’ın canı çok tatlıydı. Ama bu kadar da değildi. Ona her ne kadar Orjinal lida kullan onunla zayıfla desem de beni dinlememişti. Lidanın zararları hakkında internetten okuduğu haberlerden bahsediyordu. Çoğu asılsız dedim ama yok olmaz dedi. Senelerdir tanıdığım için, bakınca ne kadar acı çektiğini hemen anlayabiliyordum. Hayrullah üçüncü günün sonunda zor da olsa salona gelmişti. Herkes büyük bir merakla “Neredeydin, tatile mi gittin?” diye soruyordu. O da kaçamak cevaplarla geçiştiriyordu. Yürürken belli etmese de canının yandığını hissediyordum. Son pişmanlık fayda etmemişti, O gün Tarkan Abi’ye kontrole gidecektik. Hayrullah ve Ferhat, doktor hakkında pek de iyi konuşmuyorlardı. Tarkan Abi, “Ağrı olmayacak, ertesi gün işine gidebileceksin” demişti. Hayrullah üçüncü gün işe gelebilmişti. O da çalışmaya değil, sadece ziyarete. Belli ki 2-3 gün daha sürecekti düzelmesi. Ümraniye’ye vardığımızda Hayrullah ve Ferhat’a, “Sakin olun, önce adamı bir dinleyin, neticede bu iş için Tarkan Abi para almadı, biliyorsunuz. Benim bu adamla yıllardır süren bir diyalogum var. Bunları unutmayın” dedim. Bana hak verdiler. Tarkan Abi acil servisin pansuman odasında bizi bekliyordu. Çok samimi bir şekilde karşıladı bizi. Hemen bandajlannı açıp kontrol etti, “Çok iyi. Hiçbir sorun yok. Sen de arkadaş ne kadar yağlıymışsm, neredeyse düşündüğümün iki katı yağ çıktı. Doğal olarak da ağrıların biraz fazla oldu. Ben de başlamışken yarım iş yapmak istemedim. Gerçi ameliyat sırasında sana iki kere sordum ama sen cevap vermedin” dedi. Hayrullah ve Ferhat kahkahayı bastılar. Liposuction’un ne kadar ağrılı olduğunu Lida forum ‘larından okuyabilirsiniz. Anladılar ki önyargılı olmak, karşıdaki insanı dinlemeden yargısız infaz yapmak doğru değildi. Doktorun yanından çıktığımızda tek tatmin olmayan bendim. Doktorun anlattıklarının kısmen doğru olduğunu biliyordum. Bu operasyon doktorun dediği kadar masum değildi. Yaptıranlarla daha önce karşılaşmıştım. Bu kadar olmasa da buna yakın şeyler duymuştum. Bir haftanın sonunda Hayrullah’ın ağrıları neredeyse tamamen geçmişti. Artık plak bir sonraki neşeli şarkıyı çalmaya başlamıştı, “Ben inceldim artık” diyordu. Hayrullah normal hayatına dönmüş, eskisinden daha yağsız ve küçük göbeğiyle hava atmaya başlamıştı. Yaşadığı acı hariç, her şeyi unutmuştu. Eminim, onu da unutuyordu. Ancak iştahı açılmıştı. Saat, öğün gibi kavramlara aldırış etmeden, canı ne isterse yiyordu. “Yeme Hayrullah, bak yine

0 yorum:

Yorum Gönder